با تشکر از توضیحات مهندس مسرور قریشی 

جهت دریافت مشاوره رایگان و محاسبه رایگان تعداد بلوک سیمانی همین حالا با ما تماس بگیرید.

بلوک قائم

هزینه دیوار کشی با بلوک سیمانی یکی از پر تکرار ترین سوالات شما عزیزان پیرامون خرید بلوکهای سیمانی میباشد. در این پست در مورد قیمت بلوک سیمانی سنگین و هزینه دیوار کشی با بلوک سیمانی سخن خواهیم گفت.

هزینه های بلوک سیمانی شامل موارد زیر میباشد.

 هزینه های دیوار چینی معمولاً شامل خرید بلوک سیمانی و حمل آن به همراه دستمزد کارگر و ملات مصرفی می باشد. بلوک سیمانی خریداری شده برای دیوار چینی ساختمان و یا دوره باغ با یکدیگر متفاوت می باشد.

به عنوان مثال برای خرید بلوک سیمانی مورد نظر به جهت دور ساختمان باید از بلوک سیمانی سبک پوکه استفاده و برای دیوار چینی دور باغ و یا داخل چاه از بلوک سیمانی سنگین استفاده نمود. شاید ابعاد این بلوک های سیمانی با یکدیگر متفاوت نباشد اما آن چیزی را که سبب می شود شما تصمیم نهایی به جهت خرید بلوک سیمانی بگیرید وزن بلوک سیمانی است.

  1. وزن بلوک سیمانی سبک بین ۴ الی ۸ کیلوگرم
  2.  وزن بلوک سیمانی سنگین بین ۱۲ الی ۱۶ کیلوگرم
بلوک سیمانی قائم
بلوک سیمانی قائم

بلوک سیمانی سبک و کاربرد آن

بلوک سیمانی سبک برای دیوار کشی ساختمان هایی که طبقه دارد استفاده میشود. بلوک سیمانی سبک که در پست های قبلی در مورد ان صحبت کرده ایم بجهت مصالح ساختمان سازی بیشتر استفاده میگردد.

بیشتر بخوانید: مقاله بلوک سیمانی سبک قائم

قیمت بلوک سیمانی سبک با توجه به قیمت روز سیمان و قیمت پوکه متغییر میباشد. تقریبا قیمت بلوک سیمانی سبک از ۲۷۰۰ تومان شروع و تا ۶۵۰۰ تومان بسته به سایز بلوک سیمانی و ابعاد بلوک سیمانی متغییر میباشد.این نوع از بلوک سیمانی برای دیوار چینی محیطی ساختمان استفاده میشودبلوک 15*20*50 بجهت دیوار محیطی ساختمان و یا جداسازی اتاق اسانسور استفاده میشود.این نوع از بلوک سیمانی 15*20*50 دارای دو جداره میباشد.

بلوک سبک سیمانی سه جداره پر فروش ترین نوع از بلوک

بلوک سبک 15*20*50 سه جداره جز تولیدات روزانه ما در کارخانه میباشد. این نوع از بلوک سیمانی دارای 6 سوراخ و یا 3 جدار میباشد که بجهت مصرف در دیوار چینی ساختمان ها پر صدا و یا در مناطق سرد سیر بسیار عالی میباشد.هزینه دیوار کشی با بلوک 15*20*50 بسیار ارزانتر و مقرون بصرفه تر از استفاده از آجر میباشد.

بلوک سیمانی سبک سه جداره
بلوک سیمانی سبک سه جداره

هزینه دیوار کشی با بلوک سیمانی سنگین

مهمترین سوال به جهت برآورد هزینه ها تعداد بلوک سیمانی در یک متر مربع می باشد. البته این موضوع را باید بگوییم که حتماً شما برای دیوارچینی دور باغ و حتی داخل ساختمان باید ستون ها را محاسبه نمایید و تقریباً هر ۴ متر یک بار تعداد یک ستون لازم می باشد.

کدام ابعاد بلوک سیمانی برای دور باغ بهتر است؟

بجهت دیوار چینی دور باغ باید از بلوک سیمانی سنگین ۲۰ استفاده نمایید . این نوع از بلوک سیمانی معمولا ارزان ترین قیمت را در بین بلوک های سیمانی جدید دارد.

تعداد بلوک سیمانی در یک متر مربع چه مقدار میباشد؟

تقریبا هر ۱۳ عدد بلوک سیمانی سبک یا سنگین یک متر مربع میشود. در این مقاله نحوه محاسبه هزینه دیوار کشی را کامل توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید: مقاله بلوک سیمانی سنگین

در یک متر دیوار چینی چند عدد بلوک سیمانی لازم است؟

 این سوال سوال بسیار ساده است؛وکافیست طول بلوک‌سیمانی مد نظر خود را انتخاب نمایید و این را مد نظر داشته باشید که طول بلوک سیمانی دو سایز بیشتر نیست

سایز اول ۴۰ سانتیمتر

سایز دوم ۵۰ سانتیمتر

 اگر بلوک مدنظر شما طول ۴۰ سانتیمتر داشته باشد به ازای هر یک متر دیوار چینی با بلوک سیمانی باید ۱۳ عدد بلوک سیمانی مد نظر داشته باشید و اگر ۵۰ سانتی متر طول داشته باشد به ازای هر یک متر دیوار چینی با بلوک سیمانی سبک یا سنگین ۱۰ عدد بلوک لازم دارید.

 براورد هزینه دیوار چینی با ذکر یک مثال

محاسبه تعداد بلوک سیمانی در یک متر مربع
محاسبه تعداد بلوک سیمانی در یک متر مربع

 فرض کنید دیوار باغ ایرا به طول ۱۰۰ متر و به ارتفاع ۲ متر بلوک سیمانی می‌خواهیم دیوار چینی نماییم. چه تعدادی بلوک سیمانی لازم میباشد و از چه نوع؟

 در پاسخ این سوال باید بگوییم از آن جایی که می خواهیم دور باغ را بلوک سیمانی دیوار کشی نماییم؛ پس باید از بلوک سیمانی سنگین استفاده نماییم. وزن این بلوک تقریباً ۱۲ کیلوگرم و ابعاد آن بلوک سیمانی ۲۰*۲۰*۴۰ می باشد و همانطور که در بالا توضیح داده ایم اگر طول بلوک ۴۰ سانتی متر بود؛ ما ۱۳ عدد برای هر یک متر دیوارچینی لازم داریم .

از آنجایی که ارتفاع دیوار ۲ متر و طول آن ۱۰۰ متر می‌باشد پس ما ۲۰۰ متر دیوار چینی با بلوک سیمانی داریم. به جهت برآورد هزینه دیوار چینی ما ۲۰۰ متر بلوک لازم داریم.

کافیست عدد ۲۰۰ را در ۱۳ ضرب کرده یعنی ۲۶۰۰ عدد بلوک سیمانی سنگین ۲۰ در ۴۰ لازم می باشد؛ که قیمت این نوع از بلوک سیمانی در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۳۸۰۰ تومان می باشد.

که اگر این قیمت را در ۲۶۰۰ عدد ضرب نموده ۹ میلیون و ۸۸۰ تومان برآورد هزینه دیوار چینی با بلوک سیمانی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه دیوار کشی با بلوک سیمانی با ما تماس بگیرید.

09121459864

بیشتر بخوانید: بلوک سیمانی مخصوص چاه چیست؟

بلوک قائم

جهت دریافت مشاوره رایگان و محاسبه رایگان تعداد بلوک سیمانی همین حالا با ما تماس بگیرید.

58 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *