عوامل مهم تاثیر گذار در قیمت بلوک سیمانی دیواری

در این پست در مورد قیمت بلوک سیمانی دیواری و قیمت بلوک سیمانی سنگین مطالبی را با شما عزیزان بررسی مینماییم. لازم به ذکر است در پست های قبلی در مورد انواع بلوک سیمانی و قیمت بلوک سیمانی با شما عزیزان سخن گفته ایم.

قیمت بلوک سیمانی به ۴ عامل زیر بستگی دارد.

1
قیمت روز سیمان
2
قیمت روز پوکه معدنی
3
هزینه کارگر
4
کیفیت متریال تولیدی

شماره یک : قیمت روز سیمان

 

خرید سیمان با قیمت مناسب از بورس کالا سبب می شود تا قیمت بلوک سیمانی دیواری نیز مناسب تر باشد؛ در زیر می خواهیم پیرامون سیمان و نحوه تولید سیمان و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت سیمان سخن بگویم.

سیمان ها بر اساس خواص های متفاوت فیزیکی و شیمیایی خود به حالت های مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ نسبت به تفاوت هایشان قیمت گذاری شده و کاربردهای خاص خود را پیدا می کند. نحوه تولید سیمان بستگی به برند کارخانه سیمان دارد و هر چقدر قیمت این محصول بالاتر باشد مطمئناً کارخانه تولید مواد اولیه آن نیز بهتر می باشد. سیمان ها بر اساس تیپ بندی های مختلف از تیپ ۱ تا سیمان تیپ ۵ تقسیم بندی می شود. هر یک از این تیپ ها مزایایی دارند که می تواند کمک کننده باشد و بر اساس روش پخت آن به عنوان سیمان سفید و یا سیمان سیاه تقسیم بندی می شود.

روش تر و نیمه تر در روش تولید تر و نیمه تر ابتدا وارد دستگاه دوغاب سازی می شود و تبدیل به دوغاب می گردد؛ سپس این دوغاب از خاک رس به همراه سنگ آهک وارد آسیا می شود تا کاملاً نرم شود؛ در هنگام خروج از دستگاه دوغاب غلظت بسیار زیادی پیدا میکند و بعد از آن به سمت آزمایشگاه راهی می گردد تا آزمایش های لازم بر روی این ماده نیمه آماده انجام گردد.

پس از انجام آزمایشات دوغاب از قبل حاضر شده و آزمایش شده به سمت کوره های مخصوص رفته و با استفاده از فیلتر پرس آب دوغاب کاملاً گرفته می شود و این دوغاب تبدیل به خراب شده که به صورت کیک می باشد پس از خروج از کوره این کیک به صورت کامل پخته میشود و به صورت همین سیمان متداول در بازار آن را ملاحظه می فرمایید ؛ در روش نیمه خشک همین حالت می باشد من تا قبل از ارسال پودرهای نرم شده به کوره مقداری آب روی آن می پاشند تا کمی تر شود و سپس وارد کوره شود تا پخت نهایی سیمان و انجام برسد و در روش آخر که به صورت خشک می باشد کاملاً پودرآسیاب می کنند و سپس بدون اضافه کردن آب وارد کوره به جهت پخت می گردد.

آیا روشهای تولید سیمان در قیمت سیمان نیز تاثیر می گذارد؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم در روش تر گرد و خاک بسیار کمتری تولید می گردد و این موضوع باعث می شود سلامتی کارگران به خطرنبیفتد.

قیمت سیمان پاکتی و فلفل چه تفاوت هایی باهم دارند؟

 به طور کلی سیمان پاکتی از لحاظ کیفیت به دلیل اینکه در شرایط محیطی بد نیست باید خاص اولیه خود را بیشتر حفظ کند و کیفیت خود را از دست ندهد شرایط بسته بندی خاص قیمت گرانترین نیز دارد در سیمان کیسه ای مدت نگهداری تا سه ماه میشود استفاده نمود اما این در حالی است سیمان فله فقط ۴۵ روز طول عمر دارد. ما در تمامی تولید خود از سیمان فله استفاده می نماییم قیمت سیمان فله نسبت به قیمت سیمان پاکتی تاثیر مستقیمی در قیمت بلوک سیمانی دیواری میگذارد.

قیمت بلوک سیمانی دیواری
در بلوک سیمانی از سیمان تیپ ۲ استفاده میشود
قیمت روز سیمان
انواع سیمان در یک نگاه

شماره ۲ : پوکه معدنی

 

پوکه معدنی یا در اصطلاح پومیس از جمله سنگ های آتشفشانی هستند که درون خود موادی شامل آهن و آلومینیوم و منیزیم و کلسیم و سدیم دارند. این مواد به صورت اکسید درون بافت پوکه معدنی موجود هستند؛ اگر بخواهیم در مورد نحوه تشکیل پوکه معدنی سخن بگوییم باید گفت: در لایه های زیرین زمین بر اثر حرارت بالا سنگ ها ذوب می شوند و این مواد ذوب شده از گازهای دی اکسید کربن بخار آب و دی اکسید گوگرد سبب می شود به سمت بالا و دهانه آتشفشان حرکت کنند و در اثر این حرکت این مواد مذاب مانند بافت اسفنجی پس از خنک شدن شکل یابند. این بافت های اسفنجی شکل ظاهری پودرهای معدنی را مشخص میکند.

رنگ های؛ سیاه و خاکستری و قهوه ای و سفید به عنوان رنگ های اصلی پوکه معدنی می باشد این بافت اسفنجی سبب می شود تا چگالی این ماده بسیار مناسب باشد یعنی حجم  و زیاد در برابر وزن کم.

مقاومت بالای این ماده معدنی در برابر حرارت سبب می‌شود که این سنگ به عنوان یک ماده نسوز قابل استفاده به جهت دیوار های  ساختمان با بلوک سیمانی باشد همچنین بافت اسفنجی سبب می شود سرعت صوت کاسته شود و میزان کمتری از صدا انتقال یابد.استفاده از پوکه عدسی و پوکه پودری و معادن بستان آباد تبریز سبب می شود تا قیمت بلوک دیواری مشخص شود. 

 

بلوک سیمانی تولیدی با پوکه ۶۰ به ۴۰ عدسی پودری
پوکه معدنی بستان اباد تبریز
پوکه معدنی سفید بستان اباد تبریز

شماره ۳: دستمزد کارگر

یکی از مهمترین مطالب پیرامون قیمت بلوک دیواری دستمزد کارگر می باشد؛ هر چقدر کادر تولید متخصص تر و دلسوز تر باشند بی شک بلوک سیمانی تولید شده نیز با کیفیت تر ارائه می گردد. مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم مفتخر است تا با داشتن کادر متخصص مهندسین مجرب بهترین کیفیت از بلوک های سیمانی دیواری را ارائه نماید.

شماره ۴ متریال مصرفی

در بالا پیرامون سیمان و پودر یه مصرفی صحبت کردیم؛ یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت بلوک سیمانی دیواری دستگاه تولید بلوک سیمانی می باشد؛ هرچقدر این دستگاه عظیم تر و پرس آن محکم تر باشد مقاومت بالاتری نیز بلوک سیمانی دارد. در مجتمع تولیدی  بلوک سیمانی قائم مفتخر هستیم تمامی تولیدات با دستگاه پرسی و بر روی باند بتنی و با بهترین متریال مصرفی و به صورت استاندارد تولید نماییم.

جدول لیست قیمت محصولات پر فروش

قیمت در بهار ۱۴۰۲

تعداد جداره

ابعاد

نوع بلوک

ردیف

۴۷۰۰ تومان

دو جداره

۱۰*۲۰*۴۰

بلوک سیمانی دیواری

۱

۷۲۰۰ تومان

سه جداره

۱۰*۲۰*۴۰

بلوک سیمانی دیواری

۲

۶۳۰۰ تومان

دو جداره

۱۵*۲۰*۴۰

بلوک سیمانی دیواری

۳

۸۶۰۰ تومان

سه جداره

۱۵*۲۰*۴۰

بلوک سیمانی دیواری

۴

۶۸۰۰ تومان

دو جداره

۲۰*۲۰*۴۰

بلوک سیمانی دیواری

۵

۹۰۰۰ تومان

سه جداره

۲۰*۲۰*۴۰

بلوک سیمانی دیواری

۶

۴۶۰۰ تومان

دو جداره

۷*۲۰*۴۰

بلوک سیمانی دیواری

۷

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *