بلوک سیمانی چفتی یکی از تولیدات بلوک قائم در گذشته بوده است و ما اکنون به دلایل خاصی که در زیر به بررسی آنان با شما مشتریان عزیز می پردازیم؛ اکنون تولید این نوع بلوک سیمانی را متوقف کرده ایم و در زیر دلایل توقف تولید این نوع از بلوک سیمانی را توضیح میدهیم ؛در ادامه با ما همراه باشید.

در نگاه کلی بلوک سیمانی چفتی یا بلوک سیمانی دو سر ماده؟

البته که بلوک سیمانی دو سر ماده ایراد های کمتری دارد و سبب صاف چیده شدن دیوار میشود.

تولید و فروش کدام نوع از بلوک سیمانی بیشتر است؟

بلوک سیمانی دو سر ماده بیشتر مورد استقبال سازندگان و مهندسین و پیمانکاران بوده است نسبت به بلوک سیمانی چفتی

ایراد های بلوک سیمانی چفتی چیست؟

در این پست ۴ ایراد اصلی این نوع از بلوک سیمانی را بررسی کرده ایم .

ایرادهای بلوک سیمانی جفتی در یک نگاه

در زیر ۴ مورد از ایرادهای این نوع از بلوک سیمانی میپردازیم.

بلوک سیمانی جفتی تولیدی قبل از سال ۱۳۹۶
بلوک سیمانی چفتی تولیدی در مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم قبل از سال ۱۳۹۶

 عدم جفت شدن بلوک سیمانی در یکدیگر بعلت زمخت بودن جنس سیمان

از آنجایی که بلوک سیمانی با سیمان و ماسه و یا پوکه معدنی تبریز تولید می‌شود به خاطر همین جنس زمختی دارد. این مطلب سبب می‌شود تا قسمت نری و مادگی بلوک سیمانی تولیدی در داخل یکدیگر داخل نشود و سبب آن شده تا دیوار کاملا ناشاقول را ایجاد کند. هر چقدر هم دستگاه های تولیدی بلوک سیمانی دقیق و بدون ایراد باشد باز به علت زبر بودن سطح بلوک‌سیمانی این دو قسمت در یکدیگر چفت نشده و سبب نارضایتی مشتریان می شود به همین علت ما پیشنهاد می کنیم؛ بلوک معمولی به عبارت دیگر بلوک دو سر ماده را مورد استفاده قرار دهید.

شکسته شدن قسمت های استوانه ای در بلوک سیمانی نر و ماده دار

از آنجایی که بلوک سیمانی در کارخانه یکبار تولید و سپس در ماشین حمل بارگیری و در سر پروژه تخلیه شده و از طبقات بالا برود؛ یعنی به عبارتی چهار بار بلوک سیمانی توسط کارگر حمل و نقل می شود تا تبدیل به یک دیوار شود؛ این سبب می شود قسمت‌هایی از چفت های بلوک سیمانی در این حمل و نقل ها شکسته شود و باز سبب عدم یکدست بودن قسمت نری و مادگی بلوک سیمانی شود و کار با این نوع بلوک سیمانی را سخت و سبب ناصاف بودن دیوار تولیدی و ساخته شده میشود. این موضوع با حذف قسمت نر و مادگی بلوک سیمانی و تبدیل آن به بلوک سیمانی دو سر ماده حل می شود.

ریزش دیوار تولیدی با بلوک سیمانی در زلزله بعلت چفت شدن بلوک ها در هم

زلزله کرمانشاه
زلزله کرمانشاه

 

همانطور که در زلزله های اتفاق افتاده در ایران مشاهده شده است آن دسته از ساختمان هایی که با بلوک نر و ماده تولید شده است؛ دیوار به طور کامل ریزش داشته و علت آن داخل هم شدن بلوک در یکدیگر بوده است. یعنی با ریختن یک قسمت از بلوک سیمانی تمام دیوار تخریب می شود این در حالی است که در بلوک سیمانی دو سر ماده این اتفاق رخ نمی دهد.

عدم رضایت مهندسین و پیمانکاران بعد از بکارگیری بلوک سیمانی چفتی

مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم از سال ۱۳۹۶ و بعد از زلزله های اتفاق افتاده و تجربه مشتریان و انتقادهای مهندسین مبنی بر بلوک های سیمانی چفتی تمامی قالب های تولیدی بلوک سیمانی خود را به بلوک سیمانی دو سر ماده تغییر داده است. این موضوع سبب آن شده است تا تمامی مشکلات فوق برطرف شده و دیوار مستحکم تر و با سرعت بیشتر چیده شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *