بلوک لیکا

بلوک سبک لیکا از مخلوط سبک دانه (بصورت صنعتی) با سیمان و آب به دست می‌آید و تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک دارد. این نوع از بلوک سیمانی با پوکه صنعتی تولید شده نوعی از بلوک سیمانی سبک می‌باشد که در کارخانه لیکا واقع در ساوه تولید می‌گردد و مانند بلوک سیمانی سبک در دیوار چینی ساختمان کاربرد دارد

♦ نویسنده : مهدی ربیعی   ♦ بهار ۱۴۰۳  ♦  ۲۱۱ دیدگاه   

موارد بررسی شده در این پست

بررسی مقاومت بلوک لیکا در برابر اتش

بررسی مقاومت در برابر حرارت

بررسی مقاومت فشاری بلوک لیکا

بررسی مقاومت فشاری بلوک لیکا 

بررسی وزن بلوک لیکا

بررسی وزن بلوک لیکا

بررسی قیمت بلوک سیمانی جداره

بررسی قیمت بلوک لیکا 

پوکه صنعتی لیکا چیست؟وچه تفاوتی با پوکه معدنی تبریز دارد؟

بلوک سیمانی لیکا نوع دیگری از بلوک های سیمانی سبک می باشد، با این تفاوت که در این نوع بلوک سیمانی از پوکه صنعتی استفاده شده است.پوکه صنعتی عبارت است از پوکه ای که در آن دست انسان دخالت داده شده است و این دخالت دست در این نوع از بلوک سیمانی سبب شده است تا آن در پخته شدن کوره‌ها تولید بشود. همچنین باید گفت بلوک لیکا فقط ساوه تولید می شود، این اختلاف مسافت تهران سبب شده است تا قیمت بلوک لیکا ارسالی از شهر ساوه در مجتمع تولیدی لیکا اختلاف بسیار زیادی داشته باشد و همچنین می‌توان گفت برند لیکا یک برند منحصر به فرد برای خودش است و در تهران کسی از این برند تولید نمی‌کند و اگر شما خریدار این برند یعنی بلوک لیکا می باشید فقط از شهر ساوه باید خریداری فرمایید.

 

ابعاد بلوک لیکا

باید بگویم تمامی تولیدات در مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم و بلوک سیمانی لیکا یکسان میباشد. بلوک سیمانی ۱۵ و یا ۱۰ و حتی ۲۰  در کارخانه لیکا تولید می‌شود و هم در کارخانه  بلوک سیمانی قائم، اما تفاوت اصلی آن در نوع پوکه مصرفی می باشد. پوکه صنعتی تولیدی توسط خود شرکت لیکا تولید می‌شود و از دانه های رس منبسط شده و ماسه تولید می‌گردد. ولی در بلوک قائم از پوکه معدنی تبریز استفاده میگردد.

مواد تشکیلی بلوک سیمانی لیکا چیست؟

 


پاسخ این سوال باید بگویم بلوکهای سبک سیمانی لیکا یکی از مهمترین فرآورده های شرکت لیکا در کشور ایران است این بلوک سیمانی که از مخلوط سبک دانه های سیمانی و آب تولید می شود. برای حفظ سبکی رسانه های طبیعی از بتن حذف شده است و این محصول دارای تخلخل بالاتری نسبت به بتن های نیمه سبک می باشد. وزن فضایی بلوک سبک لیکا کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم بر یک متر مکعب است و همچنین مقاومت این نوع از بلوک تقریباً ۳۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد . ضخامت جداره های قیمت بلوک لیکا با توجه به بهره گیری بیشتر ویژگی های عایقی آن بیشتر از بلوک های سیمانی معمولی یا همان بلوک های سیمانی سبک می باشد این افزایش به خاطر وزن بتن مصرفی آن وزن نهایی چندان زیادی بر روی این بلوک ایجاد نمی کند ، ولی به طور کلی بلوک لیکا از بلوک سبک قائم سنگین تر می باشد.

ویژگی های بلوک سبک لیکا چیست؟ 

وزن کم یکی از مهمترین ویژگی‌های بلوک سبک لیکا می باشد به دلیل وزن کم و راحتی کار زمان اجرای بلوک های سبک لیکا کاهش می یابد.دهمچنین هزینه اجرای آن نیز کاهش دارد بلوکهای سبک ای مانند بلوک لیکا نقش موثری در کاهش وزن و رعایت مبحث ۱۹ دارند و از آن جایی که نیروی زلزله رابطه مستقیمی با وزن ساختمان دارند استفاده از این نوع از بلوک های سیمانی سبب شده تا در مقابله با زلزله محکم کاری شود متن دیوارهای چیده شده با بلوک سیمانی سبک لیکا در مقایسه با مساله قدیمی همانند آجر تقریباً دو و نیم برابر کمتر می باشد.

خورده شدن بلوک سیمانی لیکا و عدم فشار جمع شدن در آن

قطعات بتنی و بلوک های سیمانی در اثر جمع شدن خمیر سیمان به مرور زمان در اثر تکمیل فرایند هیدراسیون قابل جمع شدن میباشند، اما مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم مفتخر است که با خیس گرفتن ملات تولیدی و استفاده از پوکه های معدنی بسیار باکیفیت مانع جمع شدگی این محصول در بتن بشود میزان جمع شدگی در قیمت بلوک لیکا مراتب کمتر است میزان مجاز بوده و مانع از ترک خوردگی و جمع شدگی دیوار میشود.

محصولات پر فروش

بلوک سبک سه جداره
بلوک چهار جداره
بلوک سیمانی سه جداره ۱۵

ورود به صفحه محصولات بلوک سیمانی قائم

مقاومت حرارتی بلوک سبک لیکا چقدر است؟

 

یکی از آیتم های مهم به جهت رعایت استحکام در مقابل حرارت ها داشتن ضریب هدایتی تقریبی بالای ۹۰۰ هم می باشد، اگر ضریب هدایتی تولیدی پوکه های معدنی و یا صنعتی بیشتر از این مقدار باشد . از طرف سازمان ساختمان سازی و شهرسازی توسعه گروه مصالح عایق از نوع حرارتی دسته بندی می شود بتن های ساخته شده با سبک دانه های صنعتی به‌دلیل تخلخل درونی دارای مقاومت حرارتی بسیار بالاتری نسبت به پوکه معدنی ۹۸۰ کیلوگرم بر متر مکعب و دارای ضریب حرارتی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد می‌باشد.این موضوع سبب شده است تا این نوع ثبت آنهاپیرامونی و یا تیغه های داخلی استفاده کردبالا بودن ضریب هدایت حرارتی این نوع سبک نصب شده است در مقاومت حرارتی لازم را برای دیوارهای گروه ۳ و ۲ و ۱ و رعایت مبحث ۱۹ سازمان مقررات ساختمان را تأمین گردد. استفاده از این بلوک سیمانی سبب شده است تا عایق دیواری پیرامون و همچنین بهینه سازی در عدم خارج شدن حرارت از بین دو دیوار فراهم شود

 

راحتی در دیوار چینی با بلوک سیمانی لیکا

 

یکی از مهمترین عوامل به جهت رواج بیشتر بلوک سیمانی قائم همین راحتی در اجرا می باشد کیفیت دیوارها بستگی به کیفیت های سیمان و دسته بنا به جهت صاف چیدن دیوار دارد و کیفیت ساخت در مورد بلوک های سیمانی که نظارت ها و تخصص ویژه لازم را نداشته باشند سبب کند شدن دیوار و ناهماهنگی دیوارهای ساختمان می‌شود.

مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم با تولید بیش از ۲۰ نوع قالب متفاوت از ابعاد متفاوت بلوک سیمانی قائم توانسته است باعث کاهش پرتی بلوک سیمانی ساختمان ها شود همچنین به جهت عبور تاسیسات برقی و مکانیکی به راحتی توسط سنگ فرز قابل شیار زدن و عبور لوله های گاز و غیره می باشد و این موضوع سبب شده است تا مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم کمترین میزان پرتی در بلوک سیمانی ارسالی خود را داشته باشد.

 

پایداری و مقاومت بلوک سیمانی لیکا


مقاومت کافی را در برابر ضربات مخصوص عمودی دیوار را داشته باشد این ضربات شامل تکان های عادی از جمله مکان‌های در باز و بسته شدن پنجره ها و افتادن اشیا و حتی زلزله را داشته باشد، این در صورتی است که باید مقاومت در برابر حمله را داشته باشد و برای آن یک ضریب مشخص شود مقاومت در برابر ضربات استاتیکی و فعال دینامیکی مانند حرکت باد را داشته باشد .

باید مقاومت کافی در برابر شکل های ناشی از انبساط های حرارتی تغییرات اسکلت ساختمان و انقباض ها را داشته باشد تا شکل ارتجاعی ساختمان حفظ شود. مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم مفتخر است تا با حداقل ۲۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع دارای بیشترین مقاومت فشاری و با توجه به سبک بلوک را داشته باشد.

یکی دیگر از مسائل مهم به جهت داشتن یک دیوار مهم و مقاومت بندی و مهاربندی درموردنیروهای به صورت نیروی عمود بر دیوار می شوند می توان گفت یکی از دلایل از بین رفتن بلوک های دیواری می باشد . هنگام اجرا قسمتی از ملات سیمانی خود را به طرف این گروه ها ریخته می‌شود و در کنار یکدیگر بچسبانید و در هنگام زلزله یک دیوار همگن داشته باشد مقاومت صوتی یکی از مهمترین مسائل مهم به جهت استفاده از بلوک های لیکا می باشد، صدا به عنوان یک طول موج مکانیکی می تواند در بسیاری از ماهها گازها و جامدات انتشار گردد امواج برای انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز می باشد، قیمت بلوک لیکا بسیاری از صداهای آزار دهنده برای ساختمان را مانند صدای صحبت کردن موزیک صدای ساختمان صدای روزمرگی را می توان با استفاده از بلوک های سیمانی لیکا هستند برطرف نمود.همچنین مجتمع تولیدی قائم نیز مفتخر است تا با تولید جداره این مطلب را بیشتر رعایت کرده و دارای ساختمان به خصوص آنهایی که دارای مقاومت صوتی کافی اندازه کافی باشد را تولید و برخی از آستانه شنوایی انسان را کمتر و کمتر و کمتر کند.

بیشتر بخوانید

رفتار بلوک سیمانی لیکا در برابر آتش چگونه است؟

برای دیوارهای که با قطعات بلوک های سیمانی ساخته می شوند در صورتی که دارای مواد معدنی و کمتر از یک درصد وزن آن باشد بدون نیاز به آزمون در گروه مقاومت در برابر آتش سوزی قرار می‌گیرد. استانداردهای موجود بلوک سیمانی نشان می‌دهد که این نوع از بلوک سیمانی معیارهای ظرفیت باربری و نارسانایی حرارتی را تامین و با توجه به ضخامت و نوع بلوک سیمانی دو جداره و سه جداره در برابر آتش مقاومت کافی را دارند. همچنین با توجه به قیمت بلوک لیکا که ۲/۵ برابر سایر بلوک های سیمانی سبک است پیشنهاد میگردد از بلوک سیمانی سبک با استاندارد ملی و گواهی مرکز تحقیقات استفاده گردد.

 

ارسال نمونه بلوک

ارسال نمونه بلوک بصورت رایگان به پروژه شما 

مراحل دریافت نمونه بلوک

تماس با مدیریت فروش  

دریافت لیست قیمت و کاتالوگ 

⇐ انتخاب نوع بلوک سیمانی مد نظر

ارسال آدرس پروژه به مدیریت فروش

دریافت نمونه بصورت رایگان در پروژه

 

پادکست نحوه انتخاب ابعاد بلوک سیمانی

بلوک سیمانی لیکا از پوکه صنعتی و بلوک سیمانی قائم از پوکه معدنی تبریز تولید میگردد.و این سبب تفاوت دو برند بلوک سیمانی شده است. همچنین قیمت بلوک لیکا نزدیک به ۲/۵ برابر بلوک قائم است.

کارخانه بلوک لیکا در ساوه واقع شده است، این در حالی است که بلوک قائم در تهران جاده مخصوص قرار دارد.

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت لیکا استفاده از سبکدانه صنعتی میاشد. وزن پوکه صنعتی سنگین تر از پوکه معدنی میباشد ، اما مشتریان بلوک لیکا از این نوع بلوک بجهت بهت عایق بودنش استفاده میکنند.

خانهقیمت محاسبهمقالاتتماس