بلوک سیمانی سبک امروزه یکی از مهمترین و پر مصرف ترین نوع از مصالح ساختمانی میباشد. در این پست  بطور ویژه در مورد بلوک سنگین و سبک سخن خواهیم گفت و به شما این تضمین را میدهیم که بعد از مطالعه این مقاله اطلاعات شما پیرامون بلوک بسیار بسیار افزایش یافته باشد.

توجه توجه 

در این ویدیو ۱۶ سوال متداول شما را پیرامون خرید بلوک سیمانی کامل کامل پاسخ داده ایم.

 

مشاهده این ویدیو رو از دست ندید.

بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک چیست؟

به مخلوط ناهمگن سیمان و پوکه ( یا ماسه) و آب که با دستگاه پرسی بلوک زنی ( یا دستگاه قدیمی) بر روی سطح صاف(باند بتنی) تولید میشود بلوک سیمانی میگویند.

بلوک سیمانی مجتمع تولیدی قائم با پوکه معدنی و سیمان تیپ 2 و بر روی باند بتن با دستگاه تمام پرسی تولید میگردد.

بلوک سیمانی سبک

بلوک سبک یا سنگین ؟

در جواب باید بگویم : هر دو این نوع از بلوک ها کاربرد مختلفی دارد.

بلوکهای سبک معمولاً به جهت دیوارچینی دوره ساختمان و یا برج ها و یا طبقه بندی بین دیوارها و یا تیغه چینی بین اتاق ها کاربرد دارد

اما بلوک سنگین بجهت چاه دور باغ دور باغچه دیوار پیرامونی زمین استخر کاربرد دارد .

بلوک سبک

متریال استفاده شده در بلوک سبک ؟

پوکه معدنی تبریز بعلت داشتن چگالی کم ( یعنی سبک بودن) و همچنین خوب مخلوط شدن با سیمان و جذب آب خوب از سایر پوکه های شهر های دیگر بهتر است .

در مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم از پوکه معدنی تبریز با درصد ۶۰ عدسی و ۴۰ درصد پودری استفاده میگردد.

رنگ پوکه معدنی تبریز سفید میباشد.

بررسی سوالات متداول

در ادامه به بیش از ۱۵ سوال متداول پیرامون خرید انواع بلوک سیمانی و سوالات مهم مشتریان عزیر بلوک سیمانی قائم پاسخ خواهیم داد. بیشتر این سوالات بطور علمی و تجربه مورد بررسی میباشد .

۱- چرا بلوک سیمانی باید بر روی باند بتنی تولید شود؟

۲ – تفاوت دستگاه پرسی تولید بلوک سیمانی با دستی در چیست؟

۳-  کاربرد بلوک سبک و سنگین در کجاست ؟

۴ –  مقاومت بلوک سیمانی سنگین بیشتر است یا یلوک سیمانی؟

۵ –  پوکه معدنی چیست؟

۶ – بلوک سبک چه سایزی بخریم؟

۷ –  چرا پیشنهاد میشود از بلوک سیمانی سه جداره استفاده شود؟

۸ –  نحوه سفارش بلوک سیمانی چگونه است؟

۹ – آیا بغیر از تهران و کرج برای شهرستان هم ارسال دارید؟

۱۰ –  متریال اولیه در تولیدی بلوک سبک چیست؟

۱۱ – آدرس کارخانه بلوک سیمانی قائم کجاست؟

۱۲ – ارسال بلوک سیمانی چقدر طول میکشد؟

۱۳ – بلوک لیکا چیست؟و چه تفاوتی با بلوک سبک دارد؟

۱۴ – بلوک هایی که در شهر تهران میبینیم لیکا هست یا بلوک سبک؟

۱۵ – تعداد شکستگی موجود در بار بلوک سیمانی چند درصد است؟

۱۶ –  ابعاد بلوک سه جداره چیست؟ و کجا کاربرد دارد؟

۱۲سال تجربه تولید
۷۵۰پروژه کار شده
۱۶نوع تنوع محصول
۳۵+افراد تیم

جهت دریافت لیست قیمت تماس بگیرید

سوال ) چرا بلوک سیمانی باید بر روی باند بتنی تولید شود؟

صاف بودن سطح زیرین بلوک سیمانی سبب میشود تا دیوار اجرا شده کاملا صاف باشد و  تا ملات مصرفی کمتر استفاده شود. همچنین برای شاقول بودن یا به زبان ساده صاف بودن بلوک سیمانی نیز تاثیر زیادی دارد.

یکی از مهمترین مباحث به جهت اجرای سازه ها؛ شاقول بودن بلوک سیمانی در اجرا های عمودی ساختمان می باشد؛ استفاده از بلوک های سیمانی که کف آن ها کاملا صاف میاشد (یا به عبارت دیگر بر روی باند بتن با دستگاه پرسی تولید می شود) سبب میشود کیفیت ظاهری سازه اجرا شده کاملاً شاقول باشد.
گونیا بودن بلوک سیمانی که با دستگاه پرسی به بر روی باند بتن تولید می شود سبب میشود ابعاد بلوک سیمانی نیز دقیق باشد و استفاده کمتر ملات شن و ماسه سبب سبک تر شدن ساختمان و از طرفی کاهش هزینه ها می گردد

سوال ) بلوک سبک یا سنگین چه تفاوتی دارد ؟

بلوک سبک برای ساختمان هایی که دارای طبقه میباشند یا در صطلاح در حال ساختمان سازی با تعداد طبقات بیشتر یک طبقه است، استفاده میگردد. علت استفاده از بلوک سبک در ساختمان ها کاهش وزن مرده ساختمان و سبک سازی سازه میباشد . این الزام در پیوست زیر مطالعه فرمایید.

بلوک سیمانی سنگین برای زمین هایی هستند که فقط دیوار اطرافش را میخواهند دیوار چینی کنند ، یا برای داخل چاه نیز استفاده میگردد . بلوک سیمانی سنگین برای دیوار چینی باغ و یا ویلا بیشتر کاربرد دارد زیرا از ماسه تولید شده است و دارای وزن زیادی میباشد. 

سوال ) مقاومت بلوک سنگین بیشتر است یا یلوک سبک ؟

جواب کاملا مشخص است بلوک سیمانی سنگین ؛ زیرا این نوع از بلوک با ماسه تولید میشود و ماسه مقاومت بیشتری نسبت به پوکه معدنی دارد. بطور کلی مقاوت فشاری بلوک سیمانی سنگین نزدیک به دو برابر نسبت به بلوک سیمانی سبک (پوکه ای) میباشد.

نکته بسیار مهم 

نکته قابل توجه و مهم این است که به جهت سبک سازی سازه های ساختمان باید از بلوک سیمانی استفاده شود؛  تا وزن مرده ساختمان کاهش یابد و کمترین میزان صدمه در مقابله با زلزله و حتی نشست ساختمان را داشته باشد از طرفی سبک سازی ساختمان عمر ساختمان را چندین برابر می‌کند؛ به همین علت استفاده از بلوک سیمانی با پوکه معدنی تولید شده است بسیار رایج تر نسبت به استفاده از بلوک سیمانی سنگین میباشد. به عبارت دیگر برای ساختمان های بالای دو طبقه به هیچ وجه از بلوک سیمانی سنگین استفاده نمی گردد؛ زیرا وزن مرده ساختمان سبب میشود در کمترین مدت ساختمان تخریب می گردد. 

سوال ) دستگاه پرسی یا دستگاه معمولی، مساله این است !

به طور کلی دستگاه تولید بلوک سیمانی  که به روش تخم گذار می باشد و به دو نوع تقسیم می گردد.

روش اول با پرس ۱۰۰ تن بلوک سیمانی را تولید میکند؛ این پرس به کمک جک های هیدرولیک؛ ابعاد بلوک سیمانی را کاملاً دقیق و بر روی باند بتنی تولید می نماید . یکی از الزامات استانداردهای بلوک سیمانی استفاده از همین نوع از دستگاه تولید بلوک می باشد.

روش دوم که بیشتر در کارگاه ها دیده می شود از دستگاه بلوک زن معمولی یا در اصطلاح ۱۰تن استفاده می گردد؛ کیفیت این نوع از بلوک نیز نسبت به بلوک دستگاه پرسی پایین تر بوده و معمولاً به جهت استفاده از بلوک سیمانی سنگین بیشتر کاربرد دارد. هر دو دستگاه می‌تواند ابعاد یکسانی از بلوک سیمانی را تولید کند.

نکته  بسیار مهم در تشخیص 

تفاوت این مطلب که چگونه تشخیص دهیم؛ کدام بلوک با دستگاه پرسی تولید شده است و کدام بلوک با دستگاه معمولی فقط با موضوع استاندارد بلوک قابل حل می باشد اگر برگه استاندارد با بلوک سیمانی ارائه گردد یعنی با دستگاه پرسی تولید گردیده است در غیر این صورت با دستگاه معمولی تولید شده است.

دستگاه بلوک زنی
دستگاه پرسی تولید بلوک سیمانی
دستگاه بلوک زنی
دستگاه معمولی تولید بلوک سیمانی

سوال ) مقاومت بلوک سیمانی سنگین بیشتر است یا بلوک سبک؟

جواب کاملا مشخص است بلوک سیمانی سنگین ؛ زیرا این نوع از بلوک با ماسه تولید میشود و ماسه مقاومت بیشتری نسبت به پوکه معدنی دارد. بطور کلی مقاوت فشاری بلوک سیمانی سنگین نزدیک به دو برابر نسبت به بلوک سیمانی سبک (پوکه ای) میباشد.

نکته بسیار مهم 

نکته قابل توجه و مهم این است که به جهت سبک سازی سازه های ساختمان باید از بلوک سیمانی استفاده شود؛  تا وزن مرده ساختمان کاهش یابد و کمترین میزان صدمه در مقابله با زلزله و حتی نشست ساختمان را داشته باشد از طرفی سبک سازی ساختمان عمر ساختمان را چندین برابر می‌کند؛ به همین علت استفاده از بلوک سیمانی با پوکه معدنی تولید شده است بسیار رایج تر نسبت به استفاده از بلوک سیمانی سنگین میباشد. به عبارت دیگر برای ساختمان های بالای دو طبقه به هیچ وجه از بلوک سیمانی سنگین استفاده نمی گردد؛ زیرا وزن مرده ساختمان سبب میشود در کمترین مدت ساختمان تخریب می گردد. 

استاندارد بلوک سیمانی
بلوک سبک سیمانی
انجمن تولید بلوک

سوال ) پوکه معدنی چیست؟

در پست های قبل در مورد پوکه معدنی و انواع پوکه ها با شما مشتریان بسیار سخن گفته ایم. اما بصورت خلاصه تعریف پوکه معدنی را بیان مینماییم. 

پوکه معدنی یا در اصطلاح پومیس از گدازه هایی که با آب و گاز های زیاد مخلوط شده اند و به سطح زمین توسط آتشفشان ها حرکت کرده اند؛ تولید شده است. این ماده معدنی در نتیجه سرد شدن و سفت شدن گدازه های ذکر شده در بالا می باشد و حبابهای ایجاد شده در داخل این ماده معدنی سبب می‌شود؛ که حجم زیادی را اشغال کند اما وزن بسیار کمی داشته باشد. این ماده معدنی از دو شهر تبریز و کردستان بیشتر استخراج میگردد.

پوکه معدنی بسته به معدن تولید کننده و اسخراج کننده رنگ های متفاوتی دارد.

  1. پوکه معدنی لیکا رنگ تیره با دانه ای درشت
  2. پوکه معدنی تبریز رنگ خاکستری روشن 
  3. پوکه معدنی قروه کردستان رنگ خاکستری 

 

سوال ) کدام سایز از بلوک سیمانی را بخریم؟

اما به طور کلی برای دیوارهای پیرامون ساختمان از بلوک ۲۰ یا بلوک ۱۵ استفاده می‌شود و برای تیغه چینی داخلی از بلوکهای سبک سیمانی ۱۰ و یا بلوکهای سبک سیمانی ۷ استفاده می شود .

بلوکهای سبک سیمانی را به این جهت در داخل ساختمان استفاده می کنند تا وزن مرده ساختمان بسیار بسیار کم شود. برای دیوارهای پیرامونی از بلوکهای سبک سیمانی ۱۰ نیز میشود استفاده کرد اما عایق صوت و عایق حرارت نمی‌باشد برای دیوار دور پشت بام می‌توان از بلوکهای سبک سیمانی ۲۰ و برای دیوار دور آسانسور می توان از بلوکهای سه جداره ۱۵ استفاده کرد تا عایق صدا صوت باشد.

برای دیوار پیرامونی ساختمان 

در جواب باید بگوییم باز هم نظر مستقیم مهندس ناظر در این مورد باید بررسی شود ؛ اما برای دیوار پیرامونی بیشتر از بلوکهای سبک سیمانی  ۱۵*۲۰*۴۰  استفاده می شود.

اما می توان از بلوکهای سبک سیمانی ۱۵*۲۰*۵۰ استفاده کرد. این بسته به نظر مشتریان و مهندس ناظر شما دارد. اما به طور کلی به جهت محاسبه تعداد این بلوکهای سبک سیمانی می توان گفت اگر سایز انتخابی شما در طول ۵۰ سانت میباشد هر ۱۰ عدد آن یک متر مربع و اگر سایز انتخابی شما ۴۰ می باشند هر ۱۳ عدد آن یک متر مربع می شود.

پیشنهاد می شود برای مناطق سرد یا مناطقی که در آن دمای هوا بین روز و شب حداقل ۱۰ درجه تفاوت دارد از بلوک سه جداره ۱۵*۲۰*۴۰  استفاده شود تا عایق حرارت و عایق صوت باشد.

برای تیغه داخلی ساختمان

در پاسخ این سوال نیز باید بگوییم نظر مستقیم مهندس ناظر بسیار مهم است:

اما به طور کلی بلوکهای سبک سیمانی  ۱۰*۲۰*۴۰ مصرفی به جهت تیغه بندی ساختمان باید باشد؛ به عبارت دیگر بلوکهای سبک سیمانی ۱۰ بهترین گزینه ما به جهت دیوار چینی تیغه های بین اتاق ها و سرویس ها و حمام ها می باشد.

در مورد بلوکهای سبک سیمانی عمده این پیشنهاد را هم داریم که به جهت عایق بودن صدا در بین دو اتاق از بلوکهای سبک سیمانی سایز ۱۰ که به صورت عایق و سه جداره می‌باشد استفاده فرمایید.

 

بلوک 10*20*40
بلوک سیمانی 10*20*40
بلوک سیمانی 20*20*40
بلوک سیمانی 20*20*40
بلوک سیمانی 15*20*40
بلوک سیمانی 15*20*40
بلوک سیمانی 7*20*40
بلوک سیمانی 7*20*40
بلوک سیمانی 10*20*40
بلوک سیمانی 10*20*40
بلوک سیمانی 15*20*50
بلوک سیمانی 15*20*50

سوال ) بلوک عایق صدا و حرارت (بلوک سه جداره) چیست؟

 

در پاسخ این سوال باید بگوییم، این نوع از بلوک سیمانی به علت داشتن یک جداره بیشتر در وسط بلوک سبب شده است تا میزان عبور صدا از داخل بلوک به مقدار چشمگیری کاهش یابد و از طرفی داشتن یک جداره بیشتر سبب شده است اختلاف دما در داخل خانه و بیرون ۲۵ درجه باشد . فرض بفرمایید در زمستان دمای بیرون از خانه ۳ درجه می‌باشد با استفاده از بلوک سیمانی سه جداره میتوانید دمای ۲۵ درجه داخل خانه را حفظ نمایید. پس اگر می‌خواهید دمای داخل خانه ثابت بماند از بلوک سیمانی سه جداره استفاده نمایید.

 یکی دیگر از محاسن بلوک سیمانی سه جداره عدم انتقال صدا از بین یک واحد به داخل واحد همسایه می‌باشد و نیز پیشنهاد می‌گردد بین اتاق خواب‌ها از بلوک سیمانی سه جداره استفاده گردد. هم بلوک دوجداره و هم بلوک سه جداره یک کاربرد دارد و آن هم در دیوارچینی ساختمان است . اما بعضی از استان ها دارای شهرهای بسیار سرد می باشند به این نوع از پروژه ها توصیه می‌شود تا بلوک سیمانی سفارشی خود را به صورت سه جداره خرید نمایند.

بلوک سه جداره به علت داشتن جداره های بیشتر از لحاظ عایق صوت و عایق حرارت و از لحاظ استحکام محکمتر می باشد. اختلاف قیمت آن نیز بسیار ناچیز است و کاملا صرفه اقتصادی دارد.

بلوک سیمانی سه جداره
بلوک سیمانی سه جداره ۱۵*۲۰*۵۰
بلوک سبک سیمانی سه جداره ۱۵*۲۰*۴۰
بلوک سیمانی سه جداره ۱۰*۲۰*۴۰

سوال ) پرفروش ترین های بلوک سیمانی کدام مدل ها هستند؟

ردیف نوع بلوک ابعاد وزن تعداد در خاور قیمت
۱ بلوک سیمانی دو خانه ۲۰*۲۰*۴۰ ۶ کیلو گرم ۶۰۰ عدد ۸۰۰۰ تومان
۲ بلوک سیمانی سه خانه ۲۰*۲۰*۴۰ ۷ کیلو گرم ۵۵۰ عدد ۸۰۰۰ تومان
۳ بلوک سیمانی ، ۵ خانه سه جداره ۲۰*۲۰*۴۰ ۸ کیلو گرم ۵۵۰۰ عدد ۱۲۰۰۰ تومان
۴ بلوک سیمانی سنگین دو خانه ۲۰*۲۰*۴۰ ۱۲ کیلوگرم ۴۰۰ عدد ۸۰۰۰ تومان
جهت دریافت لیست قیمت بروز حتما با ما در تماس باشید

سوال ) با چه وسیله ای و چه تعدادی بلوک سیمانی ارسال میشود؟

با افتخار تمامی تولیدات مجتمع تولیدی بلوک قائم به تهران و کرج وسایر شهرستان ها ارسال می گردد؛ و بسته به سفارش مشتریان عزیز معمولاً با خاور صورت می‌گیرد و برای شهرستان های اطراف تهران و کرج بسته به سفارش بیشتر با کامیون تک و برای شهرستان های غیر از تهران و کرج با تریلی صورت می گیرد.

ردیف

نوع بلوک سبک

خاور

کامیون تک

تریلی

1

بلوک سبک 7*20*40

۱۲۰۰

۳۰۰۰

۳۷۰۰

2

بلوک سبک 10*20*40

۱۰۰۰

۲۲۰۰

۳۰۰۰

3

بلوک سبک 15*20*40

۷۰۰

۱۵۰۰

۲۲۰۰

4

بلوک سبک 15*20*50

۶۰۰

۱۴۰۰

۲۰۰۰

5

بلوک سبک 20*20*40

۶۰۰

۱۴۰۰

۲۰۰۰

6

بلوک سبک 10*20*40 سه جداره

۸۰۰

۱۸۰۰

۲۳۰۰

7

بلوک سبک 15*20*40 سه جداره

۶۰۰

۱۳۰۰

۱۷۰۰

8

بلوک سنگین 20*20*40

۴۰۰

۸۵۰

۱۲۵۰

 

سوال ) ملات اولیه تولید بلوک سبک چیست؟

ملات تولید بلوک سبک شامل یک واحد سیمان تیپ۲ و چهار واحد پوکه معدنی تبریز می باشد. در زمستان ها بدلیل زیر صفر شدن دمای محیط از ضد یخ مایع و پودری نیز استفاده میگردد. تمامی ملات بالا بکمک دستگاه بتن گیر تولید میگردد. سپس با تراکتور به دستگاه تولیدی توسط قیف مخصوصی انتقال میابد. نکته مهم این است که بلوک سیمانی تولیدی باید سه مرتبه ابیاری گردد تا بهترین کیفیت را ارائه نماید.

سوال )  آدرس کارخانه بلوک سیمانی قائم کجاست؟

آدرس کارخانه ما واقع در تهران؛کیلومتر 18 جاده مخصوص؛ خیابان کلهر ؛ پلاک ۱۱۰ میباشد و ساعت کاری ما 8 تا 17 میباشد.

سوال ) ارسال بلوک سیمانی چقدر طول میکشد؟

تقریبا ما سعی داریم در تمامی فصول سال تولید را بی وقفه انجام نماییم. همیشه در کارخانه معمولا دپو بلوک سیمانی موجود میباشد. ارسال های ما معمولا کمتر از 12 ساعت در تهران و البرز میباشد.

سوال ) بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا به مخلوط ناهمگن که از پوکه معدنی و سیمان و آب با دستگاه های تمام اتوماتیک تولید میشود بلوک لیکا گفته میشود.

کارخانه لیکا واقع در ساوه میباشد، و به تمام نقاط ایران نیز ارسال بار دارد.

سوال ) بلوک هایی که در شهر تهران میبینیم لیکا هست یا بلوک سبک؟

بلوک سبک را در که در بالا توضیح داده ایم، اما بطور کلی بلوک  سبک در بازار تقریبا۱۳ برابر بلوک لیکا تولید و استفاده میشود.علت اصلی این موضوع ارزانتر بودن با حفظ کیفیت بلوک سیمانی میباشد. عدم دریافت مالیات و پول برند سبب شده است بلوک پوکه معدنی بیشتر از بلوک لیکا استفاده شود.

سوال ) تعداد شکستگی موجود در بار بلوک سیمانی چند درصد است؟

ما مفتخریم که بار بلوک ارسالی خود را بدون شکستگی و با تعداد دقیق بر رروی ماشین ارسالی تحویل دهیم.

آنچه که سبب متمایز شدن بلوک قائم نسبت به سایر برند ها شده است تنها و تنها کیفیت بسیار بالای بلوک های سیمانی ما است.

سوال ) نحوه سفارش بلوک چگونه است ؟

  • ۱ -
    تماس با مدیریت فروش ۰۹۱۲۱۴۵۹۸۶۴
  • 2 -
    ارسال لیست قیمت و کاتالوگ بر روی واتس اپ یا روبیکا
  • ۳ -
    انتخاب سایز و ابعاد مورد نظر بلوک سیمانی سبک قائم
  • ۴ -
    هماهنگی پیش فاکتور و زمان رسیدن بار به پروژه
  • ۵ -
    تسویه حساب بر حسب توافق قبلی (نقد - چک)