بلوک سیمانی انواع مختلفی دارد یکی از مهمترین نوع های بلوک های سیمانی، که در دیوار چینی ساختمان و یا دیوار چینی محوطه و یا طبقات مثبت ساختمان استفاده میشود را در این پست توضیح میدهیم ، همچنین به تعریف کلی انواع بلوک میپردازیم.

وزن بلوک سیمانی سبک چقدر است؟

بلوک سیمانی سبک معمولا درای وزنی بین 4 الی 8 کیلو گرم و بسته به نوع انتخاب شما عزیزان دارد.

قیمت بلوک سیمانی را چگونه میتوان دریافت کرد؟

تنها کافیست یک واتس آپ به خط مدیریت فروش ما ارسال کرده تا در اسرع وقت برای شما کاتالوگ و لیست قیمت بلوک سیمانی ارسال گردد.

از زمان سفارش تا تحویل چقدر طول میکشد؟

کمتر از دوازده ساعت در تهران و کرج

بلوک سیمانی چیست؟


بلوک سبک یا سنگین از انواع مصالح ساختمانی میباشد که به جهت دیوار چینی کاربرد دارد. همچنین از نوعی از مصالح ساختمانی است که به صورت پیش ساخته استفاده و کاربرد دارد. اکنون یکی از پرکاربرد ترین و اصلی ترین بلوک ها در زمینه ساخت و ساز همین نوع از بلوک های سبک و سنگین می باشد .این قطعات در اندازه ها و ابعاد مختلفی تولید و کاربردهای متنوع و بسیار زیادی دارد.

آنچه که از قبل معلوم است مهندس این پروژه با توجه به برنامه از پیش تعیین شده و نقشه های از قبل تعیین شده نسبت به انتخاب بلوک مورد نظر خود اقدام می نمایند. همچنین این انتخاب ها بستگی به شرایط دما و گرما و سرمای محیط و اقلیم ساختمان های ساخته شده دارد.

انواع بلوک های سیمانی کدام مدل ها هستند؟


انوع بلوک سبک یا سنگین در سه شاخه قابل تعریف می باشد:

  1. نوع سنگین آن عبارت است از : اگر چگالی آن بالای ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد این نوع از بلوک ها را بلوک های سنگین می ماند این آزمون ها همان بلوک هایی هستند که در شمال بیشتر دیده می شود همچنین از لحاظ ابعاد بیشتر بلوک ۲۰ در ۲۰ در ۴۰ معروف می باشند همچنین باید بدانید هر چه وزن بلوک بیشتر باشد مقاومت فشاری آن نیز مطمئناً بیشتر خواهد بود.
  2. نوع دیگری از بلوک نیز داریم که به عنوان بلوک نیمه سبک با چگالی بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد این نوع از بلوک های سیمانی در زیر شاخه بلوکهای سبک محسوب می شوند و بیشتر به جهت دیوارچینی طبقات مثبت کار محاسبه و کار می شود.
  3. نوع دیگری از بلوک که دسته سوم است بلوک های سبک هستند که با چگالی کمتر از ۱۶۰۰کیلوگرم بر یک متر مکعب تولید می شود، این بلوک های سبک در عنوان بلوک های پوکه نیز مورد تعریف می باشد. از ریز دانه هایی به نام پوکه معدنی تولید و ساخته می شود.در مورد پوکه معدنی نیز لازم به ذکر است بگوییم همان دانه های آتشفشانی هستند که در حین تولید به واسطه واکنشهای شیمیایی در آن حباب هایی در ساختار آن پدید آمده است و سبب شده است که چگالی آن بسیار پایین باشد به عبارت دیگر یعنی وزن بسیار کم در مقابل پر کردن حجم زیاد از این نوع از بلوک ها در بلوکهای سیمانی سبک استفاده می شود با توجه به کاهش وزن مرده ساختمان؛ مقاومت ساختمان را در برابر زلزله و تکان های ناشی از ارتعاشات کم می کند.

بلوک سیمانی سبک چند نوع دارد؟

بلوک سبک سه نوع دارد و تمامی مدل های آن بجهت دیوار چینی دور ساختمان قابل استفاده میباشد، در زیر انواع بلوک سبک را از لحاظ وزن بررسی کرده ایم.

  • بلوک سبک با چگالی حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم در یک متر مکعب
  • بلوک سبک با چگالی حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلوگرم و یک متر مکعب
  • بلوک سبک با چگالی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلو گرم بر یک متر مکعب
  • بلوک سبک با چگالی حدود ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر یک متر مکعب

بلوک های سبک و سنگین سیمانی از نظر ظاهر به دو نوع باربر و غیر باور تقسیم می‌شود

ترکیبات مورد استفاده در بلوک های سیمانی چیست؟

بلوکهای ساختمانی عمدتاً از سیمان پرتلند و ترکیب پوکه معدنی به جهت بلوک های سبک و با شن و ماسه به جهت بلوکهای سنگین و آب تولید می شود.

این مواد به میزان بسیار دقیقی با یکدیگر مخلوط می شوند گاهی از افزودنی های دیگر در تولید آن نیز باید استفاده کرد. به عنوان مثال در زمستانها باید از ضد یخ به جهت عدم یخ زدن بتن باید استفاده کرد .ویژگی‌های مهم بلوک قائم می‌توان به محافظت در برابر آتش گرما سرما باد و بارندگی اشاره کرد.


بلوکهای سنگین چیست؟

نوع دیگری از مصالح بلوکی وجود دارد، که در دسته طبقاتی وزنی بیشتر از ۲۰۰۰ کیلوگرم در یک متر مکعب قرار میگیرد، اغلب این نوع از بلوک به جهت دیوارچینی دور باغ و محوطه کاربرد دارد. همچنین باید توجه داشت که هر چه وزن بلوک بیشتر باشد میزان تحمل فشار بر روی آن نیز بیشتر می باشد.

ایا از بلوکهای سنگین در دیوار چینی ساختمان میتوان استفاده کرد؟

خیر به علت بالا رفتن وزن مرده ساختمان نمیشود، از این نوع از بلوک در داخل ساختمان نمی توان استفاده کرد. باید تصحیح کرد که در طبقات مثبت نمی‌توان استفاده کرد، اما کاربرد بلوک سنگین در طبقات منفی و یا همکف موردی ندارد. زیرا باعث افزایش وزن مرده ساختمان میشود.

در حالت کلی باید بگوییم حجم فضاهای خالی داخل یک بلوک سنگین نباید بیشتر از نصف حجم کل بلوک باشد .

چون در غیر این صورت مقاومت آن بسیار کم می شود بلوک های سنگین دارای دو الی سه سوراخ می باشد به سبب مقاومت بیشتر این نوع از بلوک ها می گردد. ماسه دوبار شور از اصلی ترین عناصر ساخته بلوک سنگین می باشد، به همین دلیل در شمال کشور در نزدیکی دریا می توان کارخانه های بسیار زیادی به جهت ساخت بلوک سنگین مشاهده کرد.

شرایط عمل آوری و تولید بلوکهای سیمانی سبک و بلوکهای سیمانی سنگین چگونه است؟


نوع عمل آوری های بلوک های سبک و سنگین مختلف می باشد، در زیر به چند نوع از آن اشاره مینماییم:

  1. عمل آوری با آب در این نوع از نوع عمل آوری با آپاچی روزانه حداقل ۲ الی ۳ بار می توان بلوک را در حدود یک هفته در زیر نور خورشید و باد تولید و ارسال کرد.
  2. عمل آوری با گرما در این نوع روش عمل آوری در مقابل پنکه های بزرگ برخی قرار میگیرند و جریان محافظت شده هوای گرم به داخل بلوک ها نفوذ کرده و سبب ایجاد رطوبت داخل بلوک از بین برود این روش که روش بسیار سریعی در خشک کردن بلوک سیمانی می باشند.
  3. عمل آوری اتوکلاو به قرار دادن بلوک در مورد خاص و در معرض بخار آب است این روش است که نیازمند انتقال بلوک سبک و سنگین تولیدی به اتاق با تجهیزات خاص و شرایط معین انتقال یافته و با بخار آب مصنوعی تولیدی سبب عمل آوری بلوک سیمانی شود این پروسه عمل آوری تنها یک روز زمان میبرد.

مجتمع تولیدی سیمانی قائم افتخار است تا با کادری مجرب برای عمل آوری بسیار دقیق و خوب در اسرع وقت بلوک های سیمانی تولیدی خود را خشک و با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد.

چند نکته مهم قبل از خرید بلوک سیمانی


چند نکته مهم را در زیر به جهت خرید بلوک های سبک و سنگین ارائه می‌دهیم:

1بلوک سیمانی باید طوری چیده شود که از ابتدا و انتهای دیوار شروع و وسط دیوار ختم شود.
2به منظور حفظ چسبندگی باید ملات خیس استفاده شود و رطوبت این ملات در کل دیوار یکسان باشد.
3به جهت مسلح کردن دیوار می‌شود از میلگردهای فلزی در داخل سوراخ ها اشاره به استفاده کرد.
4بلوک های سبک مورد استفاده باید هم ارز و هم ارز با دیوار چیده شده باشد.
بلوک سیمانی در جدول

مزایای استفاده از بلوک سیمانی چیست؟

از مزایای استفاده از بلوک سبک و سنگین در ساختمان سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش سرعت دیوار چینی ساخت
  • ساز کاهش هزینه ها نسبت به سایر مصالح
  • دوام کم در مقاومت رطوبت
  • ضایعات بسیار کم نسبت به سایر مصالح مربوط به جهت دیوار چینی
  • ph خنثی

استاندارد بلوک سیمانی چیست و ایا لازم الاجراست؟

استاندارد مصالح استفاده شده درساختمان بیان می کند که بلوک های توخالی به جهت دیوار چینی باید در یک سری از سایزهای استاندارد ساخته شود. مجتمع تولیدی قائم مفتخر است که تمامی این سایز های بلوک سبک و سنگین استاندارد را به بهترین روش تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

ارائه استاندارد لازم الااجرا نیست ، و نباید بلوک سیمانی خریداری شده استاندارد ملی داشته باشد.

به جهت دریافت ابعاد بلوک سیمانی تولیدی می‌توانید این پست را مشاهده فرمایید. همچنین به جهت دریافت قیمت روز بلوک سیمانی نیز می توان یک واتساپ به خط مدیرفروش ما ارسال کرده و در اسرع وقت کاتالوگ لیست قیمت دریافت فرمایید.

22 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *