سایز بلوک سیمانی به عنوان یکی از پر مصرف ترین متریال های اصلی به جهت دیوار چینی ساختمان ها کاربرد دارد. این سازه بتنی معمولاً دارای ابعاد مختلف و نوع های متفاوت می باشد در زیر بر آن هستیم تا ابعاد بلوک سبک و سنگین به همراه انواع بلوک را برای شما توضیح دهیم.

بلوک ها معمولاً دو نوع دارد یک نوع بلوک سنگین و یک نوع دیگر بلوک سبک می باشد این سازه های بتنی کاربردهای متفاوتی دارد.

برای دیوار چینی دور باغ چه سایز از بلوک سیمانی خریداری شود؟

یکی از پرمصرف ترین نوع از بلوک های مصرفی مشتریان عزیز ما بلوک سنگین سایز ۲۰ در ۲۰ در ۴۰ می باشد این نوع از بلوک سیمانی به جهت دیوار چینی دور باغ یا محوطه ها کاربرد دارد،عرض این نوع از بلوک ۲۰ سانت ارتفاع آن نیز ۲۰ سانت و طول آن ۴۰ سانتی متر می باشد ، همین علت یکی از پرمصرف‌ترین متریال ها به جهت دیوار چینی دوره باغ یا داخل استخرها یا طبقات منفی می باشد.

قیمت بلوک سنگین برای دور باغ چقدر می باشد؟

البته که قیمت همه متریال های ساختمانی در ایران متغیر و بسته به قیمت روز سایر متریال های تولیدی می باشد اما اکنون در مرداد ۱۴۰۰ بلوک سنگین ۲۰ به جهت دیوارچینی دور باغ یا طبقات منفی یا داخل استخر تقریباً ۵ هزار تومان می باشد و تعداد ۴۰۰ عدد در یک خاور و ۸۵۰ عدد در یک کامیون تک ارسال می شود.

آیا خرید بلوک سنگین از تهران مقرون به صرفه می باشد؟

در پاسخ این سوال یک نکته بسیار مهم می باشد و آن هم دوری یا نزدیکی پروژه شما تا کارخانه ما واقع در جاده مخصوص تهران میباشد اگر پروژه شما در داخل تهران و یا کرج است خرید از مجتمع تولیدی بلوک قائم فقط بلوک سنگین و سبک مقرون به صرفه میباشد یعنی کرایه بسیار کمی تا پروژه شما هر یک عدد بلوک خواهد داشت، اما اگر در خارج از تهران یعنی در شهرستان‌های پرند دماوند و یا هشتگرد می‌باشید، خرید بلوک سیمانی سنگین پیشنهاد نمی شود و فقط خرید بلوک سبک پیشنهاد میگردد.

به جهت هزینه حمل هر عدد بلوک سیمانی باید عرض نماییم، بلوک سنگین دارای وزن تقریبی ۱۲ کیلوگرم می باشد و معمولاً برای مکانهای استفاده می شود که کمترین میزان فشار بر روی آن ها اعمال باید بشود به عبارت دیگربرعکس بلوک‌سبک این نوع از بلوک سیمانی دارای خاصیت وزن کشی بسیار بیشتری می باشد.

برای دیوار چینی ساختمان چه سایزی از بلوک پیشنهاد می شود؟

به جهت دیوار چینی ساختمان باید از بلوک های سبک استفاده نمود این نوع از بلوک های سبک دارای وزن بسیار کمتری نسبت به بلوک سنگین می باشد و همچنین به عنوان یکی از پر مصرف ترین متریال های اصلی به جهت دیوار چینی ساختمان کاربرد دارد و شما حتما در سطح شهر این نوع از بلوک سبک را بسیار ملاحظه کرده اید و فرقی نمی‌کند که ساختمان شما یک طبقه یا ساختمان ۲۰ طبقه باشد بلکه آن چیزی که مهم است سبک سازی سازه های ساختمانی به جهت دیوار چینی می باشد پس باید از بلوک سیمانی سبک فقط و فقط استفاده نمایید.

سایز بلوک سیمانی سبک ۲۰
سایز بلوک سیمانی سبک ۲۰

چه سایزی از بلوک‌سبک خریداری نماییم برای دیوار پیرامونی ساختمان؟

۲ سایز از بلوک سبک به جهت دیوار پیرامونی کاربرد دارد نوع اول آن سایز بلوک سبک ۲۰ در ۲۰ در ۴۰ و سایز دیگران بلوک سبک ۱۵ در ۲۰ در ۴۰ می باشد این نوع از بلوک های سبک معمولاً کاربرد بیشتری به جهت چیدمان دیوار دور ساختمان دارد این نوع است بلوک های سبک به جهت عایق بودن نیز دارای دو مدل دو جداره و سه جداره می باشد که کاربرد آن متفاوت است و بسته به نوع آن و کاربرد آن در مناطق سرد و گرم دارد.

برای تیغه های داخلی کدام سایز از بلوک مناسب میباشد؟

به جهت تیغه بندی داخل ساختمان باید از دو نوع بلوک سبک سایز ۱۰ در ۲۰ در ۴۰ و یا بلوک سیمانی سبک سایز ۷ در ۲۰ در ۴۰ استفاده نمود این نوع از بلوک ها به جهت تیغه بندی داخل ساختمان کاربرد اصلی دارد و وزن آنها تقریباً بین ۴ یا ۵ کیلوگرم می باشد و همچنین این نوع از بلوک معمولاً دارای دو مدل بلوک دو جداره و بلوک سه جداره می باشد که جهت تیغه بندی عایق تر میتوانید از نوع سه جداره آن استفاده فرمایید قیمت این نوع از بلوک سبک در داخل کارخانه هر قالب تقریباً برای بلوکه سایز ۱۰ در مرداد ۱۴۰۰ ۳۰۰۰ تومان و برای بلوک سایز ۷ تقریباً ۲۷۰۰ تومان می باشد.

دریافت قیمت انواع بلوک سیمانی همین حالا می توانید با ما تماس بگیرید.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *