بلوک سبک نوعی از بلوکهای متخلخل ای است که در مدلهای متفاوت تولید می گردد. بلوک های سبک سیمانی معمولاً از پوکه معدنی تبریز به همراه سیمان و آب و به کمک دستگاه های تولید بلوکهای پرسی تولید می شود.

 به شما تضمین می دهیم اگر این پست را به طور کامل ملاحظه نمایید اطلاعات شما پیرامون خرید بلوکهای سبک کامل کامل شده و میتوانید با دانش بیشتری خریداری بلوکهای سیمانی سبک نمایید.

 بلوک سبک چیست ؟

بلوکهای سبک نوعی از بلوکهای متخلخل هستند که در ابعاد های متفاوت به جهت سبک سازی ساختمان کاربرد دارد. این نوع از بلوک؛ عایق مناسبی به جهت محافظت از حرارت در بین دو طرف دیوار می باشد. همچنین تجربه های مهندسین گرامی نشان داده است؛ که تلفات و خسارات ناشی از زلزله در هنگام استفاده از این نوع بلوکهای سیمانی تا حد زیادی کاهش یافته است.

آیا بلوک سبک که دارای کام و زبانه است بخریم؟

این فقط یک تجربه ما می باشد. در ده سال گذشته ما دو دستگاه بلوکهای سیمانی ساده و دستگاه بلوکهای سیمانی کام و زبانه دار را با هم مقایسه کرده ایم. تجربه مشتریان به ما نشان داد که بیشتر نوع ساده آن را سفارش می دهند. علت آن بود به تجربه آنها در استفاده از بلوک سبک در ساختمان نشان میداد؛ کام و زبان ها به علت جنس خشن آن ها داخل هم نمی رفت و این موضوع سبب شد بلوکهای نر و ماده یا همان دارای کام و زبانه کمتر فروش داشته باشد. همچنین آن چیزی را که در زلزله کرمانشاه  به چشم دیدیم آن بود که  ساختمانهای که از بلوکهای نر و ماده استفاده کرده بودند دیوارهای آن ها به طور کامل و با هم ریخته بودند. زیرا کام و زبانه ها سبب شده بود تا یک دیوار یکپارچه را ایجاد نماید . به همین علت ما تقریباً از ۴ سال پیش تمامی دستگاه های خود را به بلوکهای دوسر ماده تبدیل کردیم .

چه فرقی بین دستگاه پرسی و دستگاه تخم گذار معمولی می باشد؟

 در بلوکهای سیمانی تولید شده با دستگاه پرسی بلوک زنی به علت آنکه دانه های پوکه ای داخل آن کاملاً پرس شده و میتواند کیفیت بهتری را به ما دهد مقاومت بالاتری دارد. همچنین می توان گفت لبه های کار کاملاً صاف و از آنجایی که این نوع از بلوکهای سیمانی با کمک دستگاه پرسی تولید می شود؛ باید بر روی باند بتنی باشند.از طرفی بلوکهای سیمانی نیز کاملاً صاف شده و در نتیجه ابعاد بلوک سیمانی دیوار بسیار صاف و در اصطلاح شاقول را میتوانیم داشته باشیم.

 دستگاه تخم گذار نیز نوع دیگری از دستگاه های تولید بلوکهای سیمانی می باشد. که به روش سنتی و کارگاهی تولید می شود. اگرچه بلوکهای تولید شده با این نوع از دستگاه نیز کیفیت قابل قبولی دارند اما از لحاظ ابعاد بعضی اوقات تلرانس دارند. این موضوع سبب می‌شود تا کار بنا سخت تر شده و از طرفی کف بلوکهای سیمانی کاملاً صاف نمی باشد.

ابعاد بلوک سبک در چه سایز هایی می باشد و قیمت آن چیست؟

ردیف نوع بلوک سیمانی سبک تعداد در خاوروزن قیمت
1 7*20*401200 عدد4 kg تماس بگیرید
2 10*20*401000 عدد5 kg تماس بگیرید
3 15*20*40700 عدد6 kg تماس بگیرید
415*20*50600 عدد7 kg تماس بگیرید
5 20*20*40 600 عدد6 kg تماس بگیرید
6 10*20*40 سه جداره 800 عدد7 kg تماس بگیرید
715*20*40 سه جداره600 عدد8 kg تماس بگیرید
8 20*20*40 سنگین400 عدد13 kg تماس بگیرید
قیمت بلوک سیمانی سال ۱۴۰۱

چه آزمایش هایی بر روی بلوک سبک صورت می پذیرد؟

 از نکات قابل توجه آن است که باید بگوییم به جای آزمایش بر روی پوکه معدنی؛ ما بلوکهای سیمانی ساخته شده خود را در برابر حرارت و صدا و مقاومت آزمایش می نماییم. این موضوع سبب شده است در آزمایشات؛ مجتمع تولیدی بلوکهای سیمانی قائم موفق بیرون آید و در مقابل اختلاف دما در دو طرف دیوار اختلاف درجه حرارت ۲۰ درجه و از طرفی به جهت عایق بودن عایق صوت ۵۰ دسیبل و مقاومت در برابر آتش به مدت ۲۰۰ دقیقه تا دمای ۱۵۰۰ درجه اشاره کرد.

بلوک لیکا چست و چه تفاوتی با بلوک‌ سبک دارد؟

 اختلاف بین بلوکهای لیکا و بلوکهای سبک فقط در نوع متریال استفاده شده در آنها می باشد. واضح تر اگر بخواهیم بگوییم باید بگوییم ؛ در بلوک سبک از پوکه معدنی تبریز و در بلوکهای لیکا ؛ پوکه لیکا استفاده می شود.

از لحاظ وزن بلوکهای لیکا کمی سنگین تر از بلوکه سبک میباشد. کارخانه لیکا واقع در ساوه می باشد که بیشتر برای شهرستان ها ارسال دارد. اما بلوکهای سبک معمولاً برای تهران و کرج بیشتر استفاده می گردد. همچنین باید بگویم که بلوک سیمانی سبک دارای رنگ سفید و بلوکهای لیکا دارای رنگ قهوه‌ای می‌باشد. همچنین دانه های درشت تری در بلوکهای لیکا دیده می شود.

بلوک سه جداره چیست؟

 دو مدل از بلوک سیمانی بیشتر استفاده می شود مدل اول؛ دوجداره و مدل دوم؛سه جداره می باشد. تفاوت این دو بلوک سبک فقط در یک جداره اضافه مابین آن می باشد؛ اما همین جداره اضافه سبب آن شده است که دیوار در مقابل حرارت عایق و در مقابل صدا بیشترین مقدار آکوستیک را نشان دهد. از لحاظ اختلاف قیمت نیز این دو بلوک سبک تقریباً از ۳۰۰ تومان تا هزار تومان اختلاف قیمت دارند.

انواع بلوک سبک چیست؟

 بلوک قائم دوجداره؛ بلوک سبک قائم سه جداره؛ بلوک سبک لیپر؛ بلوک هبلکس؛ بلوک سبک aac؛ بلوک صنعتی لیکا

آیا استاندارد ملی ایران برای بلوک های سبک الزامی می باشد؟

 خیر داشتن برگ استاندارد برای استفاده از بلوکهای سیمانی الزامی نمی باشد؛ اما به هنگام خرید از کارخانه دقت نمایید؛ که دستگاه‌های تولید آن و متریال های استفاده شده در بلوکهای سیمانی استاندارد بوده تا کیفیت بهتری به شما ارائه شود.

بلوکهای سیمانی سنگین چیست؟

 اگر بخواهید برای دور باغ و یا داخل استخر و یا طبقات منفی ساختمان خود متریال مناسبی به جهت دیوار چینی استفاده نمایید؛ باید از بلوکهای سیمانی سنگین ۲۰ در ۲۰ در ۴۰ استفاده نمایید. این نوع از بلوکهای سیمانی دارای وزن زیادی می باشند و بیشتر به جهت باربری کاربرد دارد. همچنین از آنجایی که قیمت آن بسیار ارزان تر از بلوکهای سیمانی سبک بوده و معمولاً این نوع از بلوکهای سیمانی کاربرد بیشتری دارد؛ اگر شما تهران یا کرج هستید می‌توانید از مجتمع تولیدی بلوکهای سیمانی قائم این نوع بلوکهای سیمانی را خریداری نمایید.

اما اگر در خارج از تهران و کرج هستید پیشنهاد می شود از نزدیک ترین مکان مورد نظر و مصالح فروشی و یا تولید بلوکهای سیمانی اطراف خود خریداری نمایید تا کمترین میزان کرایه ممکن را برای شما محتمل شود.

کلام پایانی

 آنچه که در این نوشته ما به بیان آن پرداختیم تبلیغات برای خود نبوده است و فقط راهنمایی هایی جهت خرید بهتر شما پیرامون بلوکهای بوده است است. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانیم پیشرفتی در صنعت ساختمان سازی و استفاده از بلوکهای دیواری ساختمان کرده باشیم در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را همین حالا با ما در ارتباط بگذارید. 

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *