بلوک سیمانی سنگین یکی از پر فروش ترین محصولات مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم ، میباشد. هدف از این پست توضیح چگونگی تولید و جایگاه مصرف بلوک سیمانی سنگین میباشد.

تعریف بلوک سیمانی

این نوع از بلوک همان بلوک سیمانی شمال معروف میباشد با این تفاوت که این نوع از بلوک سیمانی در تهران و با ابعاد دقیق تر و دستگاه های پرسی تولید میگردد.

بلوک سیمانی سبک و سنگین تولیدی در شمال کشور معمولا با ابعاد بلوک سیمانی 20*20*40 تولید نمیشود.

این نوع از بلوک سیمانی معمولا دارای ارتفاع و طول و عرض کمتری دارد .

 

مجتمع تولیدی بلوک قائم این نوع از بلوک را با بعترین نوع ماسه از معادن شهریار و با سیمان تیپ 2 تولید و در سراسر استان تهران و کرج ارسال مینماید.

انواع بلوک سیمانی

بلوک سیمانی دو نوع اصلی دارد.

  • بلوک سنگین سیمانی 20 ته باز
  • بلوک سنگین سیمانی 20 ته بسته

استفاده معمول از بلوک سیمانی ته باز در چاه میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلوک سیمانی ته باز به سایت کول سیمانی قائم مراجعه فرمایید.

بلوک سیمانی ته بسته معمولا بجهت دیوار چینی و یا استفاده آن در دیوار چینی در پارگینک و استخر استفاده میشود.

بلوک سیمانی 20*20*40 معمولا به جهت دیوار چینی باغ و یا دیوار جانبی زمین ها و … استفاده میگردد. بلوک سیمانی بجهت استفاده در دیوار های مرده یا باربر استفاده میگردد.

داخل بلوک سیمانی باربر را پس چیدمان پر از ملات میکنند این سبب میشود که یک دیوار محکم بتنی داشته باشند بجهت تحمل وزن مرده ساختمان.

قیمت بلوک سیمانی

قیمت این نوع از بلوک سنگین مناسب تر از نوع سبک آن است.  بعبارت دیگر قیمت بلوک سیمانی ارزانتر از قیمت  بلوک سیمانی سبک میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قیمت بلوک سیمانی با ما تماس بگیرید.

 

بلوک سیمانی سنگین
بلوک سیمانی سنگین

کاربرد بلوک سیمانی 20 در چاه

از جمله کاربردهای مهم در بلوک های سیمانی سنگین می توان به استفاده آن در چاه اشاره کرد، این نوع از بلوک های سیمانی به دلیل مقاومت بسیار بالای خود و همچنین مقاوم بودن آن در برابر ریزش چاه معمولاً به جهت مقاوم سازی چاه فاضلاب استفاده دارد.

همچنین از این نوع بلوک های سیمانی سنگین در زیر کول سیمانی به جهت بالا آوردن آن و عدم چسبیدن کول های سیمانی به سطح زمین استفاده می‌شود. همچنین از دیگر کاربردهای این نوع از بلوک سیمانی می‌توان به استفاده و دیوارچینی آن در داخل چاه در دو طرف آن اشاره نمود. بدین صورت که برای کول گذاری داخل چاه از بلوک سیمانی سنگین 20*20*40 استفاده می شود.

تفاوت بلوک سیمانی ته باز و ته بسته چیست؟

این دو نوع از بلوک سیمانی هم بصورت ته باز و هم بصورت ته بسته کاربرد دارد. به جهت استفاده آن داخل چاه از بلوک ته باز میشود استفاده کرد، بدین گونه است که در دو طرف چاه کنده شده از این نوع بلوک سیمانی تا ارتفاع ۸۰ سانت چیده می شود و بر روی آن کول دوتیکه انباری کارگزاری می‌شود.

به جهت دریافت لیست قیمت کول های سیمانی و نحوه کارگذاری در داخل چاه می توانید این پست را ملاحظه بفرمایید.

محوطه چینی با بلوک سیمانی سنگین 20

کاربرد دیگر بلوک سیمانی می‌توان به محوطه چینی اشاره کرد که بار دیگر به جهت محوطه چینی بلوک سیمانی سنگین ۲۰ در ۲۰ در ۴۰ بهترین نوع بلوک سیمانی می باشد. می توان آن را به جهت دیوارچینی دور باغ و ویلا و یا محوطه سازی استفاده کرد. این نوع از بلوک سیمانی به جهت ارزان بودن آن و همچنین راحت و قابل دسترس بودند در داخل تهران و کرج بسیار کاربرد دارد.

هزینه دیوار کشی با بلوک سیمانی
هزینه دیوار کشی با بلوک سیمانی

بدین گونه است که استفاده از آن به جهت دیوارهایی که غیر باربر هستند از این نوع بلوک می‌توان استفاده کرد. می‌توان یک لایه از آن را برای کرسی چینی استفاده و تا دو متر ارتفاع آن را بالا آورد. همچنین به جهت زدن ستون می‌توان هر چهار متر یا هر سه متر یک ستون را در نظر گرفت این بسته به ضخامت دیوار و همچنین طول دیوار چینی شما عزیزان بستگی دارد .بهترین کسی که می‌تواند این سوال را پاسخ دهد همان بند آن می باشد که در حال دیوار چینی میباشد.

قیمت بلوک سیمانی سنگین


اکنون که این پست نوشته می شوند بهمن ۱۳۹۹ می باشد و قیمت بلوک سیمانی سنگین در سایز20*20*40 برای هر قالب 3500 تومان میباشد .

این قیمت بدون احتساب هزینه کرایه می باشد معمولاً ارسال ما در تهران و کرج بوده و با خاور اتفاق می‌افتد به عبارت دیگر هر خاورمی تواند ۴۰۰ عدد بلوک سیمانی 20 را بارگیری و تعاون منطقه پروژه شما حمل نماید.

همچنین به جهت قیمت روز بلوک سیمانی می توانید با مدیریت فروش همین حالا تماس گرفته و یا یک واتساپ به خط ایشان را ارسال نمایید تا در اسرع وقت برای شما لیست قیمت به همراه کاتالوگ و عکس های این نوع از بلوک سیمانی ارسال شود.

بلوک سیمانی 20در تهران با بلوک سیمانی 20 در شمال چه تفاوتی دارد؟


در پاسخ این سوال باید بگوییم بلوک سیمانی تولید شده در تهران دارای ابعاد دقیق ۲۰ در ۲۰ در ۴۰ می باشد، اما این بلوک تولیدی در شمال ابعاد کوچکتر دارد به عبارت دیگر ابعاد آن

  • بلوک سیمانی شمال دارای 17 سانت ارتفاع میباشد در صورتی که در مجتمع تولیدی قائم تهران ارتفاع 20 سانت است.
  • بلوک سیمانی شمال دارای 15 سانت عرض میباشد در صورتی که در مجتمع تولیدی قائم تهران عرض 20 سانت است.
  • بلوک سیمانی شمال دارای 36 سانت طول میباشد در صورتی که در مجتمع تولیدی قائم تهران عرض 40 سانت است.
بلوک سیمانی سنگین
بلوک سیمانی سنگین

از لحاظ جداره آن در مجتمع تولیدی بلوک سیمانی قائم دارای ۲۵ الی ۳۰ میلیمتر دارد این در حالی است بلوک سیمانی شمال تقریبا ۱۰ میلیمتر گوشت یا همان جداره را دارد و این تأثیر بسیار زیادی در کیفیت بلوک سیمانی تولیدی می گذارد.

وزن بلوک سیمانی 20 چقدر است؟

همچنین لازم است بگویم که وزن بلوک سیمانی تولید شده در تهران نسبت به وزن بلوک سیمانی 20 تولید شده در شمال تقریباً دوبرابراست زیرا کیفیت آن بالا تر و متریال های بیشتری در داخل آن استفاده می گردد.

بلوک سیمانی سنگین 20*20*40 تهران ته بسته 400 عدد در خاور3500 تومان13 کیلو گرم
بلوک سیمانی سنگین 20*20*40 تهران ته باز500 عدد در خاور3450 تومان12 کیلو گرم
بلوک سیمانی سنگین 20*20*40 شمال ته بسته 700 عدد در خاور5500 تومان8 کیلو گرم
بلوک سیمانی سنگین 20*20*40 شمال ته باز750 عدد در خاور5450 تومان7 کیلو گرم
قیمت بلوک سیمانی 20*20*40

تعداد حفره های یا همان سوراخ های داخل بلوک 20

همچنین نکته دیگری که قابل بررسی است تعداد حفره یا سوراخ های داخل هر بلوک سیمانی تولیدی در تهران و کرج در مقایسه با بلوک سیمانی تولیدی شمال می باشد . می توانم بگویم که بلوک سیمانی تولیدی در شمال دارای سه حفره اما در تهران دارای دو حفره می باشد. به عبارت دیگر ۴۰ سانتیمتر طول آن تقسیم بر سه یا ۴۰ سانتی متر طول آن تقسیم بر دو می گردد .

همچنین می شود گفت به ازای هر یک متر مربع دیوار چینی از این نوع بلوک سیمانی تقریباً در تهران یا کرج ۱۳ عدد بلوک سیمانی سنگین ۲۰ در ۲۰ در ۴۰ لازم داریم ؛ این تعداد با بلوک سیمانی شمال تقریباً ۱۷ عدد می‌شود.

به جهت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید

بلوک سیمانی سبک در کجا کاربرد دارد؟

بلوک سیمانی سبک بجهت دیواری چینی ساختمان و در طبقات مثبت ساختمان کاربرد دارد. این بلوک های سیمانی سبک بین 4 الی 8 کیلو گرم وزن دارد.

بلوک سیمانی برای تیغه چه سایزی پیشنهاد میگردد؟

بجهت تیغه چینی داخل ساختمان باید از بلوک سیمانی سبک 10*20*40 استفاده نمایید، وزن این بلوک سیمانی سبک بین 4 الی 4.5 کیلو گرم میباشد.

بلوک سیمانی بجهت دور چینی ساختمان چه سایزی پیشنهاد میگردد؟

بجهت دیوار چینی دور ساختمان پیشنهاد میگردد از بلوک سیمانی سبک 15*20*40 استفاده نمایید ، این بلوک سیمانی سبک بین 5 الی 6 کیلو گرم وزن دارد، و به دو صورت دو جداره و سه جداره تولید میگردد.

13 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *